[MD] to Andre

Fam. Kintziger-Karaca kintziger_karaca at hotmail.com
Wed May 12 12:22:29 PDT 2010

Hi all, Bo, Marsha,Horse,Andre, Dmb, Arlo.. etc;

FF een vraagje tussendoor ,Andre ,(als het mag), ik zag uiteraard je naam , ...
en als belg dus , dacht ik meteen, hebben we hier nou  een echte Hollander..
Mijn Grootvader was een Duitser , Andre , en mijn moeder een Zeelandse , let maar ff op mijn naam.
Goed , dit is wat ik even tussendoor wou vragen , als het niet stoort , voor wat betreft  het boek Lila's child .
Ik zag daar in enkele drafts iets wat mijn aandacht ving , maar mijn Engels in niet van dien aard dat ik alles meteen doorheb,
het was een commentaar van Mr Pirsig aangaande het onderwerp verliefdheid ,in relatie tot dynamische kwaliteit.

Heb jij weet , André , van een eventuele vertaling van lila's child? of ga ik dit weer zelf moeten uitvlassen?
Zou trouwens dat werk nog verkrijgbaar zijn?....
Gotver , ik moet dat allemaal ff weten he.

Las ik iets , paar weken geleden , bv , in de Lila's child annotations een uitspraak van Mr Pirsig over een bepaalde uitlating ,conclusie zelfs, over een bepaald gedachtenpatroon van Aldous Huxley. Iets wat enorm mijn aandacht ving , zijnde een zeer fervent Huxley lezer.
Ik kon de conclusie van Mr Pirsig dus bij het teruglezen van Huxley totaal niet terugvinden in de boeken van Huxley.
Ik ben dus nu al wekenlang bezig alle boeken van Aldous ff terug te lezen, tot en met , " De kleine Mexicaan";...zelfs , "The Doors of Perception" maar eerlijk ,
ik lijk er niets van terug te vinden , niet in de boeken , niet in mijn herinnering, en niet in mijn inschatting van mr Pirsigs adaptatie-perceptie.
Ik ben een purist .
Ik ben dus echt alle werken van Huxley aan het teruglezen .Dat moet nu even echt.

Tja , deze moq-, André,... ik hou niet van papegaaien, of van de dogma's  die hier resideren, maar er zijn hier wel een paar kerels bij die weten wat ze vertellen,
en die wel het lezen waard zijn, die ook zouden kunnen schrijven voor een publiek.

Goed , ik ga besluiten, ik hoop dat dit ff mocht.
Groeten , Adrie.